20 Ekim 2011

Motosiklet Sözlüğü

Artçı; Motosiklet kullanımında kullanıcının arkasında oturan kişiye verilen isim
Artçı Motosiklet: Motosikletlerle grup sürüşü sırasında en arkadan gelen motosiklete verilen genel isim

Balaklava: Genellikle kış kullanımı için, bazen sadece gözleri, bazen de tüm yüzü açık bırakan, kafaya geçirilen bir nevi bere,kar maskesi

Cruiser: Fabrika üretimi tüm gezinti motorlarına verilen ad. Yere yakın olup, sürat ve viraj almak için uygun değildir.

Custom: Sipariş üzerine özel üretilmiş , veya zevkinize göre kişiselleştirdiğiniz motosiklet tiplerine verilen ad.

DOT: (Department of Transportation) (Ulaştırma Birimi) kelimelerinin kısaltmasından oluşturulmuş bir Amerikan standardını belirtir. Bazı kask modellerinde bu onay belgesi kullanılır.
ECE 22.05: Birleşmiş Milletler, Avrupa Ekonomik Komisyonununa üye devletlerin kabul ettiği standardizasyon kriterlerine uygun
anlamına gelen bir kalite belgesidir

Enduro: Kelime anlamı dayanıklılıktan gelen bu terim hızdan çok zamana karşı belli tecrübe ve yeteneklerin ön plana çıktığı yarışlara verilen genel addır

Enduro Motosikleti: Motokros motosikletinden farklı olarak daha aralıklı vites oranları ve 650cc’ye kadar da motor hacimleri olabilir. Daha hızlı olmakla birlikte motokross motosikletlerinden daha ağır olurlar.
Goretex: Santimetrekaresinde 1,5 milyar adet gözenek içeren çok ince bir zar yada kumaştır. Bu delikler o kadar ufaktır ki sıvı haldeki su zerreciği yağmur damlasından 20 bin kere küçük olduğundan su geçirmez. ama buhar molekülü bir su buharı molekülünden 700 kere daha büyük olduğundan terinizi dışarı atar, rahatlıkla geçebilir.
Gore-Tex malzemenin çalışma mantığı işte bu kadar basittir.
Gore-Tex malzeme, nylon veya polyester gibi yüksek performanslı sentetik kumaşlar üzerine lamine edilerek (ısıl işlemle yapıştırma) su ve rüzgar geçirmez fakat bunun yanında nefes alabilir giysiler, eldivenler, şapkalar ve ayakkabılar üretilir. Gore-Tex kumaşlar suyu, karı, ve rüzgarı dışarıda tutarken içeride biriken su buharını dış ortama atarlar.
Mesh Kumaş: Özellikle yaz aylarında kullanılan, içeriye fazlaca hava alabilmesi ve terlemeyi önlemesi için delikli özel kumaş.

Mikrofiber: Mikrofiber iplikler saç telinin %1 i incelikte üretilen özel ipliklerdir.Mikrofiber iplikler polyamid ve polyester elyafın binlerce metre çekilerek inceltilmesi ile üretilir.
Monolock: Kappa ve Givi çanta modellerinde kullanılan, daha düşük hacimli (26 lt., 30 lt., 35 lt., 46 lt.) çantaları ifade eden çanta sistemi
Monokey: Kappa ve Givi çanta modellerinde kullanılan, büyük hacimli (49 lt., 52 lt., 53 lt. ) çantaları ifade eden çanta sistemi.
Motosiklet: İki tekerlekli, bisiklet benzeri, içten yanmalı motora sahip bir ya da iki kişilik ulaşım aracıdır. İlk örnekleri bisikletlere motor takma girişimleriyle ortaya çıkmıştır 1869 yılında ABD Massachusetts’li Sylvester Roper buhar gücüyle çalışan motosiklet benzeri bir taşıtı geliştirmeye çalışmıştır 1893 yılında Felix Millet beş silindirli bir motoru bir bisikletin ön tekerleğine takarak bugünkü motosiklete oldukça benzeyen bir taşıt gerçekleştirmiştir. Başarılı ilk iki tekerlekli motorlu taşıt tasarımını Fransız mucitler Michael ve Eugene Werner gerçekleştirmiştir Werner kardeşler aracın motorunu, kadronun altına iki teker arasına yerleştirdiler O tarihten sonra motosiklet tasarımlarında motor hep aynı yerde kalmıştır.
Motokros: Genellikle insan yapımı tepeler ve dönüşlerle dolu , toprak-çamur karışımı pistlerin olduğu ve “Moto” adı verilen (Bizde bilinen adı ile Motokros motoru , dağ motosikleti) motorlarla yapılan yarışma
Motokros motosikleti: Yerden yüksek , yüksek ve yakın vites oranlı (Yüksek hızlanma , düşük üst hız), fazla ön amortisör yolu olan , özel dişli lastikli , büyük cantli motosikletler. Dağ motosikleti olarak da bilinirler. Genellikle 250 cc’ye kadar olurlar.

Motor Koruma Demiri: Motosiklet motorunu dış darbelerden korumak için şasiden destek almış çelik bir korumadır.
Neopren: Atmosfer şartlarına, sıvı ve gaz halindeki petrol ürünlerine, ozona, suya ve tuzlu suya dayanıklı olan bu kumaşlar - 20°C + 120°C derece sıcaklığa dayanıklıdır.Su ve rüzgar geçirmeyen bu kumaşlar motosiklet kıyafeti, rüzgar sörfü elbisesi, dalgıç kıyafeti v.b. alanlarda kullanılır.
Orta Sehpa: Motosikletin alt kısmına monte edilmiş, yaylı mekanizması olan, kullanıldığıdında motosikletin arka lastiğini yerden havada tutan veya motosikleti dengede tutan aparat.

Off-Road: Asfaltlanmış, beton atılmış, düzlenmiş, kısaca işlem görmüş yollar dışındaki yollar. Köy yolları veya stabilize yollar off-road değillerdir.

Pinlock: Kask camının iç kısmına takılan veya yapıştırılan, ve amacı kask camının buğu yapmasını engellemek olan şeffaf parça.
Reflektör: Yansıtaç. Kendisine gelen ışığı değişik açılarda yansıtmaya yarayan araç.
Sele: Motosikletin veya bisikletin oturulacak yeri

Scooter: Ortada ayak koyma yeri olan -veya ortada deposu olmayip , sadece şase geçişi olan – küçük motosiklet. (Piaggio Vespa türün ilk örneklerindendir.)
Sissybar: genellikle cruiser ve scooter tarzı motosikletlerde yolcunun yaslanabileği yumuşak arkalık

Sportbike: Pistlerde yarışmak amacı ile üretilmiş hız motosikletlerinin genel adı

Sport-Tourer: Spor bir motosiklet gibi sportif motora sahip olan , ancak turlama motorlarındaki gibi konfor içeren motosiklet

Tank Pad: Motosiklet depo üzerine yapıştırılan, amacı deponun çizilmesini engellemek ve depo üzerinde güzel bir görüntü sağlamak olan aparat
Tubeless: Şambrelsiz (iç lastik) lastik anlamında kullanılır.(Yanlış kullanım : Dubleks)

V-Twin: Konumlanması V şeklinde ve belli bir açıda olan (45 , 55 , 60 vs..) motorlara verilen ad.
Waterproof: Su geçirmez
Windproof: Rüzgar geçirmez
Yan Ayak: Motosiklet park pozisyonundayken soluna belli açıda yatmasını sağlayan yardımcı çubuk. Günümüzde birçok motosiklet yan ayak açıkken ya çalışmaz ya da vitese atıldığı anda durur.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder